Geplaatst op
Retail, waaronder juweliers moeten vandaag de dag hun klanten een bijzondere ervaring geven met persoonlijke service. Online of fysiek, overal moet dat hetzelfde zijn.
De druk op retail en juwliers ook groeit met een grote snelheid. Dat is te zien aan de kant van de online verkoop en de wereldwijde concurrentie. Ook aan de andere kant van klanten met steeds hogere verwachtingen. De verwachtingen gaan niet alleen over de prijs en kwaliteitsverhouding, maar ook betere service en makkelijker op meerdere platforms aankopen doen
Met een ERP-oplossing voor uw juwelierszaak worden uw klanten op alle kanalen op de best mogelijke manier geholpen. Eerst is het belangrijk om te weten wat de betekenis is van ERP.
Betekenis van ERP
De drie letters “ERP” zijn de afkorting voor ‘Enterprise Resource Planning’. De bedoeling erachter is om elk bedrijf de centrale taak om alle beschikbare middelen zo doelgericht in te laten zetten. Middelen in deze situatie omvat als personele capaciteiten, financiële middelen, fysieke spullen of tijd. Tegenwoordig in de tijd van digitale transformatie wordt meestal een ERP-softwarepakket gebruikt om die taak te vervullen. Met ERP-software hebben bedrijven de mogelijkheden om alle interne processen digitaal in zichtbaarder te maken. De processen kunnen zelf worden geautomatiseerd.
ERP en HRM
Uw personeel in de winkel, maar ook uw personeel voor de website is belangrijk. Personeelszaken, of HRM genoemd, zorgt ervoor dat het personeel goed in staat is om hun werk te kunnen voldoen. Denk aan een training om goed te kunnen verkopen. Medewerkers van personeelszaken kunnen via een HRM-module binnen het ERP-systeem aangeven dat een verkoper een training moet gaan volgen. De aanvraag voor een training kan automatisch worden gedeeld met de financiële afdeling die de training betaalt, maar ook meteen met de verkoopmedewerker. Daarnaast wordt de leidinggevende van de verkoopmedewerker ingelicht dat de verkoper op een bepaalde dag niet in de winkel is vanwege de training.
ERP-software met een CRM-module
Belangrijk is om te weten dat er ook een mogelijkheid is om een extra module toe te voegen. Een CRM-oplossing is mogelijk binnen ERP en is voor een juwelierszaak zeer handig. Voor het beheren van klantrelaties en het contact kan het goed worden gebruikt. Binnen een CRM-module kunnen alle gegevens over de klant wordt opgeslagen om een medewerker later iemand persoonlijk te kunnen benaderen. Een sales- of marketingmedewerker gebruik maken van deze gegevens om te gebruiken voor persoonlijke verkoop en persoonlijke campagnes.
Een kloppend ERP-systeem voor een juwelier
In de huidige softwaremarkt zijn veel ERP-oplossingen aanwezig. En er zijn tal van verschillende leveranciers. Daarom is het van belang om een kloppende oplossing te vinden die perfect bij uw eigen juwelier past. Microsoft Dynamics 365 is een ERP-systeem dat voor bedrijven van verschillende groottes geschikt is. Veel verschillende afdelingen kunnen worden ondersteund binnen uw bedrijf.